Net begonnen met Belbo ? Dikke feli voor de stap te zetten. Maar nu….

Je hebt alle stappen netjes gevolgd, een voorbeeldige landings pagina gemaakt en nu wacht je tot de klanten online beginnen te reserveren en je minder telefoontjes krijgt.

Wel, hieronder geven we enkele tips hoe je acceptatie van je klanten voor online reserveren kan versnellen.

  1. E-mail, heb je email adressen van je bestaande klanten, importeer deze dan in Belbo. Vervolgens maak je in Belbo een e-mail campagne om hen te overtuigen van het voordeel van online te reserveren. In de e-mail plaats je een knop voor hun activatie af te ronden. In de snelstart gids kan je zien hoe dit moet.
  2. Website: Plaats een Nu boeken knop bovenaan op je website, beter nog; laat je website bouwer een popup, of een drop down maken (met enige vorm van beweging) om je klanten er op attent te maken dat ze vanaf heden online kunnen reserveren.
  3. Facebook: Zorg ervoor dat je op Facebook bedrijfsprofiel een link hebt staat naar je reservatiepagina. Je kan via de knop nu registreren een permanente link maken naar je online reservatie module. Zorg er ook voor dat je een bericht maakt en sticky zet (een bericht dat steeds bovenaan staat ) met daarin de tekst hoe ze kunnen reserveren. TIP: ook op je persoonlijke pagina kan je een bericht posten dat je kapsalon online reservaties accepteert. Bedrijfspagina’s komen de laatste tijd nl minder vaker voor in de tijdlijn van je klanten. (want facebook wil dat je adverteert ;-))
  4. Instagram: Plaats een link in de bio van je Instagram profiel. Indien er al teveel tekst staat maak je gebruik van een dienst als linktree om meerdere mogelijkheden voor je bezoekers te maken .Plaats ook regelmatig posts en reels om je bezoekers ervan te overtuigen om gebruiken te maken van online reserveren.
  5. Visitekaartjes: zorg ervoor dat je visitekaartjes zijn aangepast, en dat de link van je website erop staat (of van je landingspage !) Laat op de achterkant van je visitekaartje een QR code plaatsen die bezoekers kunnen scannen om zo snel een afspraak te kunnen inplannen. Heb je geen qr-code geen probleem, surf dan naar https://trueqrcode.nl geef je naam in van jouw website en je kan daar de code downloaden.
  6. Je uitstalraam, heeft jouw een zaak een etalage of uitstalraam, laat hier dan een belettering op plaatsen. Doe dit zo opvallend mogelijk liefst met een grote qr code erbij zodat passanten ook op de hoogte zijn van de extra troeven van je kapsalon of schoonheidsinstituut
  7. Flyers: Ook flyeren zorgt voor extra trafiek naar jouw boekingspagina een weer hetzelfde verhaal, maak gebruik van een QR code om klanten te lokken.
  8. In je interieur: laat pancartes maken voor in de wachthoek te plaatsen, op de toonbank en zelf op de spiegels van je kapsalon. Zorg voor een opvallen tekst en een qr code erbij.
  9. Je voicemail bericht op je telefoon ! Ooit al eens naar de helpdesk of callcenter van een groot bedrijf gebeld ? Tuurlijk, het eerste dat je hoort is, voor meer informatie bezoek je onze website…. Dit kan ook werken voor jouw kapsalon of schoonheidsinstituut. Zorg er dus voor dat je welkombericht een tekst heeft zoals, Welkom bij kapsalon Belbo, wens je een afspraak voor je volgende bezoek, surf dan naar ……
  10. Praat erover met je klanten. Vanaf de dag dat je met Belbo start informeer je de klanten dat online reserveren een mogelijkheid is, je somt ze de voordelen op en laat ze desnoods eens proberen. Indien ze er weigerachtig tegenover staan: niet pushen, men kan steeds nog altijd bellen. Er zijn consumenten die de digitale transformatie van je bedrijf minder snel accepteren en die wil je natuurlijk niet kwijt.

Je leest het.. Wil je dat online reserveren een succes wordt in je zaak, dan moet je hier een beetje tijd en energie insteken. Na een introductie campagne zal het je veel tijd en geld besparen aan overbodige telefoontjes.

Spread the word…. and your clients will follow.